Web tasarımı nedir konusu internetin sürekli kendini yenileyen ortamında sadece tasarımı ilgilendirmiyor. Bundan daha ziyade yaratıcılık ve işlevselliğin bir birleşimi olarak tanımlayabileceğimiz web tasarımı, özellikle de şirketler için kendilerini dünyaya açtıkları bir kapı görevinde. Kullanıcıların dikkatini çekecek bir dijital doku yaratmak için temadan kullanıcı deneyiminin inceliklerine kadar her aşama çok önemli. Duyarlı tasarım ilkelerini markanızı temsil edecek görsel unsurlarla harmanlayarak kurumsal başarınızı arttırabilirsiniz.
Kurumsal Web Sitesi Tasarımını Belirlemek
Kurumsal web sitesi tasarımı için ilk yapılması gereken markayı yansıtacak bir temayı belirlemektir. Düzeni, renk şemalarını, grafikleri ve genel kullanıcı arayüzünü (UI) markanızın kimliğini hissettirecek şekilde düzenlemelisiniz. Kurumsal web tasarımı yolculuğunun ilk aşaması olan tema belirlemesi, dijital ortamdaki varlığınızın iskeletini oluşturacaktır.
Web sitenizin amacını düşünün. Bir e-ticaret platformu mu, bir blog mu, yoksa kurumsal web sitesi mi? İçeriğinizin ve hedef kitlenizin isteklerini anlamak, tasarımınızı buna göre uyarlamak için çok önemlidir. Şık ve modern bir estetik, teknoloji odaklı bir siteye uygun olabilirken; daha klasik ve resmi bir tasarım kurumsal web sitesi için uygun olabilir.
Kullanıcı Deneyimini En Üst Seviyede Tutmak
Kullanıcı Deneyimi (UX), etkili kurumsal web tasarımı için en merkezi unsur. Web siteniz ne kadar sezgisel ve kullanıcı dostu olursa müşterilerinizle aranızdaki bağ o kadar kuvvetli olacaktır. Bu noktada web siteniz için yapabileceğiniz bazı UX iyileştirmeleri şu şekilde olabilir:
- Gezinme Kolaylığı: Gezinme menüsünün net ve kolay kullanıma sahip olması gerekiyor. Kullanıcılar ihtiyaç duydukları şeylere ekstra bir kılavuz olmaksızın ulaşabilmelidir.
- Hızlı Yükleme: Kurumsal web siteleri için yüksek çözünürlüklü görseller olmazsa olmazdır. Fakat bu tarz medya ögeleri yavaş yükleme sürelerine neden olabilir. Yavaş yüklenen bir web sitesi, ziyaretçilerin sıkılmasına ve siteden çıkmasına neden olur. Bu nedenle kodlama aşamasında bunu optimize etmelisiniz.
- İçerik Okunabilirliği: İçeriklerinizin okunabilirliğini arttırmak için uygun yazı tipleri, beyaz alan ve kontrast renkleri kullanabilirsiniz. Karmaşık olmayan bir arayüz kullanıcıları daha memnun edecektir.
- Etkileşimli Ögeler: Etkileşimli ögelerin stratejik kullanımı hem kurumsal web sitesi tasarımı için hem de işlevsellik için çok önemli. Fareyle üzerine gelme efektleri, animasyonlar ve geçişler sayfanızın etkileşim katmanını derinleştirecektir.
- Responsive Tasarım: Kullanıcıların web sitelerine çeşitli cihazlardan eriştiği bir çağda duyarlı tasarım çok önemli hale geldi. Bu yalnızca bir seçenek değil, sorunsuz kullanıcı deneyimi için bir zorunluluktur. Responsive tasarım; web sitenizin masaüstü bilgisayarlarda, tabletlerde ve akıllı telefonlarda kusursuz görünmesini ve çalışmasını sağlar. Farklı cihaz boyutlarında hem görsel ögelerin birbiriyle etkileşimini hem de çözünürlük unsurlarını göz önünde bulundurmalısınız.
İlgi Çekici Tasarımlar
İnternetin yaygınlaşmasıyla hemen hemen her şirket kurumsal web tasarım uygulamalarının gücünden yararlanıyor. Bu noktada sezgisel kullanım çok önemli olsa da bazı durumlarda aynı şablonları kullanmak web sitenizi sıradan ve sıkıcı yapacaktır. Bundan kurtulmak ve optimum noktayı bulmak için ilgi çekici tasarımlar biçilmez kaftan.
Bu sorunların üstesinden gelmek için içeriğinize uygun, yüksek kaliteli, alakalı görseller kullanın. Belirli duygu ve tepkileri uyandırmak için renk psikolojisinden yararlanabilirsiniz. Markanızla uyumlu ve istenen kullanıcı tepkilerini ortaya çıkaran bir renk paleti seçin. Örneğin sarı renk enerji, mutluluk ve canlılık duygularını yansıtırken mavi renk sakinlik, güven ve dinginlik hissi uyandırır. Çoğu marka hali hazırda renk psikolojisinin gücünden yararlanmaktadır.
Kurumsal web sitesi tasarımında boşlukların gücünü hafife almayın. Eğer boşlukları etkili kullanırsanız dengeli bir düzen yaratabilir, okunabilirliği arttırarak kullanıcıların odağını vermek istediğiniz mesaja çekebilirsiniz. Başlık, alt başlık ve metin arasında tutarlı bir hiyerarşi kurup yazı tipini de markanızı yansıtacak şekilde seçin. Butonlardan simgelere kadar tasarım öğelerinde tutarlılığın sürdürülmesi kullanıcıların gezinme süresindeki verimini arttıracaktır. Kurduğunuz düzen içerisinde kullanıcılar farklı bileşenlerle nasıl etkileşim kuracaklarını sezgisel olarak anlamalıdır.